Roadtripje

1 oktober 2016 - Bidwells Cutting, Nieuw-Zeeland

Dag allemaal,

Wat leuk dat mijn blog veel gelezen wordt(hier kreeg ik een mail van). Daarom maar weer een update. De afgelopen dagen was ik vrij en heb ik de kans gepakt om een roadtripje te maken. Ik heb ongeveer 1500 km gereden dus aardig wat mooie dingen kunnen zien. Ik was alleen dus dan ga je sneller weer verder rijden. Donderdagochtend ben ik weggereden naar Napier dat is een plaats langs het strand. Dat was leuk om door heen te rijden en langs het strand te lopen. Ook ben ik daar blijven slapen in een backpackers motelletje. Goedkoper kan zeg maar niet;) maar het bed is nog slechter dan de achterbank van mn auto;)! De volgende ochtend ben ik eerst een paar watervallen wezen bekijken. Het pad er naar toe was niet over bestrating maar gewoon door de modder aangezien het nog regelmatig regent. Maar gelukkig heb ik hele goede laarzen gekregen waar ik ontzettend blij mee ben. Ik gebruik ze overal voor! Daarna ben ik snel door gegaan naar Taupõ. Dat is een prachtige rit door een natuurgebied. Een snelweg van 140 km, maar de snelwegen zijn niet als in NL, nogal bochtig en slingerig. Maar erg leuk om te rijden! Aangekomen in Taupõ wilde ik watervallen e hotsprings bekijken maar na lang dwalen heb ik ze gevonden. Heel bizar dat er uit de bergen allemaal stoom komt zetten en gewoon heel heet is. En een prachtige blauwe waterval! Lake Taupõ is aan het begin van de avond prachtig om te zien het lijkt net een hele grote schilderij! Ik heb gewoon een poosje in kleermakerszit er naar zitten kijken;). Savonds ben ik al een eind terug gereden maar het regende constant en het was dus erg glad en eigenlijk gewoon gevaarlijk. Dus ben ik gestopt en gaan slapen in de auto, dat ging heel best. Sochtends werd ik wakker onderaan de voet van een prachtige besneeuwde berg. Dat was een hele verrassing! Dus daar heb ik ontbeten. Het lijkt alsof je droomt. Daarna heb ik een mooie alternatieve route dwars door de bergen gereden. Zeer verschillende natuur en er wonen veel maar ook echt heel veel schapen. En staan paar koeien en paar boerderijtjes. Ook kwam ik aan het eind een windmolenpark tegen. Tis dat het heuvelachtig was maar t leek bijna de weg richting Urk;). Daarna ben ik naar Castlepoint gereden een prachtig strand met prachtige rotsen. Geen plek om je je te vervelen en ik zal er zeker vaker naartie gaan! Morgen hoop ik naar Lake Ferry en Caoe Palisser te gaan. En dan begint het gewoon leven in de melkstal weer;). Het gaat dus kort gezegd heel goed hier. En ik heb het heel lekker naar mn zin! Ze zorgen erg goed voor me en ze helpen me overal mee! Ik heb zeker niets te klagen. In Nederland ook nog alles goed? Nog steeds mooi weer hoorde ik! Hier begint het nu beetje bij beetje warmer te worden.

Liefs Jo

1. Wiljan Schoneveld:
    5 oktober 2016
    Beste schrijfster, ook ik volg met aandacht jou verhalen ook al ben ik geen familie, maar een klant vanuit de vaders kaasshop. Prachtig je beschrijving over de roadtrip en je lef tot avontuur. Knap en avontuurlijk dat je dit aandurft. Van de vader hoorde ik dat het avontuur er al heel jong in zat, vandaar. Jammer dat ik eerst de foto's moet opslaan en daarna draaien om een goed beeld te krijgen. Misschien kan je daar nog wat aan doen.
    Verder ben ik erg benieuwd of je ook 's zondags naar de kerk gaat, en hoe het daar aan toe gaat. Is het geënt op de engelse anglicaanse kerk of kom je daar ook nog nederduits gereformeerd tegen.
    Groet Wiljan Schoneveld
  2. Oom Ben & tante Marrie:
    7 november 2016
    Ha Johanneke,

Vandaag ben je jarig! Van harte gefeliciteerd. Nog veel goede jaren toegewenst maar boven alles de zegen van God. Veel plezier in Nieuw-Zeeland, je zal heel veel mooie dingen zien. Erg leuk hoor. Cornelis is vandaag gelukkig weer veilig aangekomen. We hopen hem deze week weer te zien (na een jaar!!) Hij vond het erg koud in Nederland ;-)

We zien uit naar je volgende nieuwsbrief hoor.

Hartelijke groet oom Ben & tante Marrie